Posted by: Thomas Michelsen | maj 1, 2010

Venø rundt 1 Maj 2010

Idag var dagen hvor turen om Venø ifølge klubbens regler er legitim at gennemføre. Herning, Sunds og Holstebro kajakklub var inviteret til at deltage i turen. Ialt var vi 33 kajaker på vandet, selvmom DMi havde lovet vind op til mellem 10 og 15 m/s. Da vi nåede til færgelejet var det en del forvirring om hvilken vej vi skulle tage om øen. Det endte med at de fleste havkajakker tog vest om, men der var et par havkajakker og nogle turbåde der blev i læ på østsiden. Vinden syntes ikke at være et problem, så turen til Venø by var rigtig god. I havnen fik vi en lille én til kaffen og derefter gik turen videre. Vinden tog lidt til, men alle klarede det fint. Et par kilometer fra nordspidsen gik Ole (fra Pagaj i Holstebro) og jeg lidt ud og tog en smule kajaksurf til kosten på nordspidsen. Sælerne var hjemme og det bragte lykke hos mange. Derefter gik turen til Venø campingplads hvor frokosten blev spist. Desværre var vinden lidt kold, så jeg tog hurtigt afsted med roerne fra Struer tilbage mod klubben. Krydset over færgelejet var i stiv modvind, så vi kæmpede os ind i bugten ved Bremdal strand. Godt møre gik vi i land ved klubben, hvor der blev rundet af med kaffe og øl. Alt ialt en rigtig god tur 🙂

venøture 1 maj 2010

/Thomas

Responses

1. Flot hjemmeside – og tak for billederne fra i går! Hilsen Martin, Sunds Kajakklub