Posted by: Thomas Michelsen | august 11, 2009

Kerteminde – Romsø og retur

Selvom det er ferie, så har jeg haft for meget gang i den til at blogge. Dog har jeg været på en tur, som s’føli’ skal bolgges. Jeg har været til havnefest i Kerteminde i weekenden. Lørdag formiddag smed jeg (og Byrge) Nordkappen i Kerteminde bådhavn. Efter en mindre fotosession i havnen tog jeg den nord på mod Stavre. Inden jeg nåede så langt så jeg en masse nøgne mænd gå og spankulere rundt langs kysten. Der var sågar een der smed sig bagover på en stor sten og strakte sin ryg. Jeg kiggede langt efter de nøgne mænds damer, men ak.. der var ingen. Lidt efter mødte jeg en anden kajakroer, som kunne fortælle mig at set var en bøssestrand :-Æ Nå, men livet og min tur til Romsø går/gik videre. Vandet var dejligt varmt, bølgerne salte og naturen god. Under krydset over til Romsø skulle koncentrationen være på plads, da vinden i værste fald ville blæse mig ret langt væk (selvom plan-snedig var en selvredning). Men krydset gik uden dramatik og øen var flot at se på. Som det kan se på billederne, så var der nogle sjove træer. Jeg ved ikke om de ser sådan ud fordi at hjortene spiser af dem… men sjove ser de ud. Jeg så sågar en kronhjort 🙂 Med god afstand til den pikante strand padlede jeg tilbage til Kerteminde. Den 27 km. lange tur var udmattende pga. en konstant sidevind på ca. 8 m/sek. Dog var jeg ikke mere træt end at jeg kunne feste til ca. kl. 03:00 søndag morgen.

Romsø


–> Se turen her <–

/Thomas


Skriv en kommentar

Kategorier